
Opdracht
Bedenk een bewustwordingscampagne voor de (straat)jeugd uit Rotterdam, waardoor ze twee keer nadenken voordat ze de criminaliteit instappen.
Randvoorwaarden
Idee
Een online ‘’fashion campagne’’ op de social mediakanalen Instagram en Tik Tok. De campagne bevat een model met de kleding dat de (straat)jeugd graag draagt. Online bekijken ze wat er nieuw en tof is. De campagne en de look and feel moet hen het idee geven dat daar de nieuwste kleding op te vinden is. Niet om online aan te schaffen, maar inspiratie op te doen. Want de straatjeugd koopt hun kleding in de winkel. Handje contantje.
Eenmaal geklikt op de link, komen ze op de landingspagina van de campagne. Het bevat nog steeds de look and feel van een webshop, maar met een iets andere invulling. De website is dus een campagne platform, dat de jeugd laat inzien wat de gevolgen zijn van straatcriminaliteit. Tevens biedt het ze mogelijkheden tot een legale baan en hulplijnen voor als ze met professionals in gesprek willen.
Doel
De (straat)jeugd en hun omgeving bewust maken van de consequenties van het straatleven, dat het nog steeds mogelijk is om die dure merkkleding aan te schaffen met een legale baan en we hopen dat ze contact maken om een switch te maken van straat naar de toekomst.
Wil je ook een doelgroepgerichte campagne? Bel of app Marcella!
Of mail naar mkoning@youseeq.nl