Microlab Academy
Wervingscampagne
Opdracht: bedenk een wervingscampagne en referral om personeel aan te trekken voor verschillende functies binnen Microlab (Eindhoven en Rotterdam).
Inzicht
Microlab is een creatieve plek waar iedereen gestimuleerd wordt om het beste uit zichzelf te halen, elkaar te inspireren en te ontplooien. Waarbij kennis en middelen delen essentieel is. Oftewel, co-creatie en echt jezelf kunnen zijn, is wat Microlab zo bijzonder en inspirerend maakt.
Microlab is een creatieve wereld waar veel toffe en inspirerende plekken te ontdekken zijn. Aan ieder hoekje en plekje is aandacht besteed. Er zijn weinig kantoorpanden waar je nog elke dag nieuwe plekken ontdekt.
Idee:
Als er zoveel te ontdekken valt aan jouw nieuwe werkplek, dan voldoet een ‘’gewone’’ ruimte niet om kennis met elkaar te maken. Om écht een indruk te krijgen van waar jij komt te werken, laten we je dit ervaren.
Het Microlab kan gezien worden als een playground vol leuke plekken om te ontdekken. En om gelijk een goede indruk te krijgen van jouw toekomstige werkplek, laten we je kennis maken met de geheimen van Microlab. Ga met een plattegrond opstap en laat je leiden naar deze plekken. Je gaat langs je toekomstige collega’s die zich bevinden op verschillende plekken in het gebouw: de ateliers, koffiebar, minidisco en uiteindelijk de skybar waar je een gesprek zal hebben met je manager. Zo ga je niet alleen speeddaten met je collega’s, maar ook met de verschillende ruimtes.
De manier waarop je solliciteert is overigens net zo vrij als de sollicitatie zelf. Je plattegrond krijg je thuisgestuurd.
Resultaat: alle vacatures zijn ingevuld.
Referral campagne
Maak iemand net als jij onderdeel van het interieur en krijg interieur
Opdracht: bedenk een wervingscampagne en referral om personeel aan te trekken voor verschillende functies binnen Microlab (Eindhoven en Rotterdam).
Er zijn 900 leden bij Microlab aangesloten.Een perfect netwerk en binnen handbereik. Een refferal campagne leent zich hier perfect voor.
Inzicht:
Deze 900 leden voelen zich inmiddels al zo thuis in Microlab, dat je kunt concluderen dat ze onderdeel van het interieur zijn geworden. En laten we eerlijk zijn, wie wilt er nou geen onderdeel zijn van Microlab interieur? Precies, wij weten dat als geen ander. Dus wie kan toekomstige community makers nou beter enthousiast maken dan wijzelf? Exact, wijzelf.
Idee:
Aan alle leden van Microlab de oproep om nieuwe community makers te vinden en enthousiast te maken. Uiteraard met hetzelfde concept als de wervingscampagne. Maar weet jij als lid iemand aan te dragen en door de proeftijd te laten komen? Dan mag jij kiezen uit een las- of houtbewerkingscursus voor jou en je 5 creatieve vrienden (gegeven door een van de community makers van Microlab).
Sollicitatieprocies: de manier van solliciteren kan ook anders!
Creatief wervingsproces voor Social mediacampagne + referral
De manier van solliciteren kon natuurlijk niet achterblijven en ook dit proces werd op een creatieve manier uitgevoerd. Het Microlab heeft namelijk veel leuke plekken om te ontdekken, en om de werknemer gelijk een goede indruk van zijn/haar toekomstige werkplek, wilde wij ze kennis laten maken met de geheimen van Microlab. Wanneer de kandidaten zijn uitgenodigd voor een gesprek, krijgen ze een plattengrond thuis opgestuurd.
Met de plattegrond worden ze geleidt naar verschillende plekken in het gebouw, waar ze gelijk kennismaken met diverse collega’s uit het team: de ateliers, koffiebar, minidisco en uiteindelijk de skybar waar ze een gesprek zal hebben met de manager. Zo ga je niet alleen speeddaten met je collega’s, maar ook met de verschillende ruimtes.
De manier waarop ze solliciteren is overigens net zo vrij als de sollicitatie zelf. Dus denk aan een object, presentatie, moodboard, et cetera. Dit gold voor zowel het eerste als tweede gesprek van het proces.
Sparren met ons over een soortgelijk project?
Neem contact op met één van onze professionals.